Mijn eerste weken op stage - Reisverslag uit Sliema, Malta van Nicole Verheul - WaarBenJij.nu Mijn eerste weken op stage - Reisverslag uit Sliema, Malta van Nicole Verheul - WaarBenJij.nu

Mijn eerste weken op stage

Door: Nicole Verheul

Blijf op de hoogte en volg Nicole

26 Februari 2015 | Malta, Sliema

Ik loop nu al bijna 3 weken stage. En ik begin nu ook al te beseffen dat ik hier al meer dan een maand ben. Ondanks dat ik het hier erg leuk vind, begin ik ook al wel een beetje uit te kijken naar het moment dat ik weer naar huis mag. Maar eerst nog maar lekker genieten hier en nog veel dingen bezoeken.

Helaas ben ik de afgelopen week ook ziek geweest. Ik moest veel hoesten, had voor een week bijna geen stem, had verhoging en werd ook nog eens verkouden. Ik moest daarom helaas ook een paar dagen thuis blijven van stage. Na een week was het nog niet over dus ben ik maar naar het ziekenhuis gegaan. Daar werd ik snel geholpen en de dokter heeft mij antibiotica voorgeschreven. Gelukkig begint het al te werken en begin ik weer op te knappen.

Ik ben echt blij met mijn stage. Ik heb leuke collega's en ik heb altijd wel wat werk te doen. Ze geven me ook best snel veel verantwoordelijkheden. Het is heel fijn dat ze mij zo snel kunnen vertrouwen.
Mijn collega's houden ook veel van lekker eten. Zo hebben ze mij al eens uitgenodig om te dineren bij een van de collega's. Dit diner vond plaats in de kantine van een voetbalvereniging die een van de collega's bezit. Ze hebben toen ook zelf gekookt. Ik heb toen voor het eerste konijn op! Het smaakt een beetje naar kip, maar het is veel zachter en droger. Ook zitten er veel meer botten in het vlees. het was zeker niet slecht. Ook hebben ze op het werk een keer pasta gemaakt voor in de lunchpauze.

Ook heb ik weer een aantal leuke dingen gedaan. Zo ben ik met de meiden van het appartement op de feestdag een dagje naar Gozo gegaan. Een van de andere eilanden van Malta. Daar hebben we de Azure Window van heel dichtbij gezien. Het ontzettend mooi!
Deze week hebben we een Italian night gehad op school met Itialaanse muziek en veel verschillende soorten pasta. Ik hoop dat ze binnenkort ook en keer een Dutch Night gaan houden.
Voor het eerst ben ik naar de film geweest hier in Malta. Ik heb de film 50 shades of grey gezien. Gelukkig zijn alle flims hier gewoon in het Engels. Dus kan ik het goed volgen. Al werd er bij deze film niet zo heel veel gesproken, haha.
We hebben hier ook ons vaste plekkie gevonden. Dicht bij het appartement is een heel goedkoop restaurantje waar je heerlijke pasta's en pizza's kan eten. Je hebt dan ook een prachtig uitzicht op de zee.

het weer is nog niet echt beter geworden helaas. Het is nog steeds rond de 15 graden en het regent veel. Maar ik moet natuurlijk maar zo denken, het is hier nu lekkerder dan in Nederland.

Veel groetjes!

  • 02 Maart 2015 - 11:27

    Andre Verheul:

    Hé Nicole

    Leuk om te lezen dat je het toch wel naar je zin hebt daar in den vreemde... Die 15 graden moet je maar voor lief nemen want die hebben wij nog lang niet gehaald! En elke dag de zee kunnen zien is toch ook wel lekker vindt ik. Hoop dat je er nog een leuke tijd beleeft en de stage een goed resultaat mag opleveren!! We blijven je volgen... Succes!

    Ria en Andre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Voor 5 maanden zit ik in Sliema, Malta om stage te lopen als secretaresse. Op mijn pagina kunnen jullie lezen hoe het met me gaat en wat ik allemaal heb gedaan. Ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan het lezen van mijn blogs! Groetjes Nicole

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 4789

Voorgaande reizen:

24 Januari 2015 - 20 Juni 2015

Malta

Landen bezocht: